11 Dec 2018 Înregistrare     Autentificare

revenire la pagina anterioară...


imagine: 3 ingrediente necesare pornirii unei afaceri de succes

3 ingrediente necesare pornirii unei afaceri de succes

Odată cu selectarea ideii de afacere problemele care se ridică în fata întreprinzatorului nu se simplifică, ci dimpotriva, se înmultesc.
Dacă ai găsit o idee de afaceri bună, indiferent de faptul că aceasta este 100% originală sau este inspirată din literatura de specialitate, asta inseamnă că stii ce trebuie să livrezi pe o anumita piată pe care ai identificat-o. Primul pas nu este insă si suficient, căci de la o idee de afaceri si până la o afacere de succes este o cale lungă. Pentru a parcurge cu bine drumul de la o idee de afaceri pană la o afacere de succes sunt necesare o serie de ingrediente, care împreună nu conduc la atingerea telului urmărit.

Motivatia
Doar persoanele motivate sunt capabile să transforme o idee de afaceri într-o afacere de succes.
Aproape orice om declară că ar vrea să aibă propria afacere, dar foarte putini sunt aceia care chiar se apucă de afaceri. Statistica ne arată că aproximativ 10% dintre indivizi încep o afacere pe cont propriu, iar după doi ani de activitate (în faza de stabilitate a afacerii) mai regăsim doar 1-2% ca întreprinzători.
Nu e simplu să demarezi o afacere si apoi să o consolidezi. Ca să reusesti e nevoie de multă muncă, de creativitate si e nevoie să-ti asumi numeroase riscuri, iar pentru a face toate astea trebuie să fii motivat.
Cel mai important “ingredient” necesar transformării unei idei într-o afacere este motivatia întreprinzatorului, fără de care orice efort va parea de netrecut. Resortul intim al fiecărei persoane care dicteaza încotro să-si îndrepte eforturile, energiile, resursele este motivatia.
Motivele pentru care se face acest pas sunt multiple: dorinta de a obtine profit, dorinta de a realiza ceva prin eforturi proprii, disparitia locului de muncă, spectrul somajului iminent, dorinta de afirmare în fata prietenilor, “oportunitatea” (o conjunctură favorabila), neîntelegerile la locul de muncă cu colegii sau cu sefii etc.
Motivatia pentru afaceri vă va determina ca la un moment dat să spuneti: de astăzi îmi dedic eforturile pentru a porni o afacere. Ideea pentru care veti lupta trebuie să vă apartină în totalitate. Esential este faptul ca, odată aleasă o idee, aceasta să devină “ratiunea de a exista” a celui care o transforma în afacere. Fără acest ferment indispensabil tot ceea ce trebuie făcut va părea un calvar.

Cunostintele
Pentru administrarea afacerii sunt necesare abilitati personale (calificări) în domenii diverse de activitate.
Chiar dacă ai identificat corect care este produsul/serviciul de care lumea are nevoie pe o anumita piată, iar vanzarea acestuia ti-ar aduce profit, si esti motivat să te apuci de afaceri si să muncesti atat cat e nevoie, pentru a-ti atinge telul tot nu este suficient, căci trebuie să ai anumite cunostinte, absolut necesare functionării afacerii.
Un ingredient important este nivelul de instruire al întreprinzătorului, cunostintele pe care acesta le are în domeniile legate direct de afacerea dorita.
Dacă sunt necesare cunostinte tehnice un bun manager rezolvă usor problema angajand specialistii de care are nevoie. Problemele de administrare a afacerii trebui însă să le rezolve singur. Pentru a putea administra cu succes o afacere managerul trebuie să posede si cunostinte din alte domenii de activitate “non tehnice” care să acopere urmatoarele domenii:
Management general – managementul este o stiintă extrem de complexă care are diverse specializari. Un întreprinzator care se apucă de afaceri trebuie să cunoască si să înteleaga cel putin notiunile de bază din management. Există oameni care nativ stiu cum să-si conducă afacerea fără a avea studii, dar numărul acestora este extrem de mic si de aceea pentru cei mai multi întreprinzatori solutia este să studieze pentru a acumula cunostintele de bază.
Marketing - întreprinzatorul trebui să stie cum să-si găsească clienti, cum să-si prezinte marfa clientilor, cum să-si organizeze distribuirea marfurilor si la ce pret să vândă marfa. Ca să aibă succes el trebuie să fie un foarte bun specialist in marketing, căci fără vânzări dispare afacerea.
Legislatie - de la înfiintarea firmei si până la radierea acesteia managerul răspunde de respectarea tuturor actelor normative care guvernează domeniul de activitate în care operează. Necunoasterea legii nu ne absolva de consecintele acesteia.
Contabilitate - chiar dacă activitatea contabilă este condusă de o persoana calificata angajată de întreprinzator, acesta trebuie să înteleagă notiunile de baza din contabilitate. Nu e obligatoriu să stie să întocmeasca documente financiar-contabile dar este obligatoriu să stie „să citeasca” o balanta si un bilant.
Lista de mai sus nu este o listă exhaustivă (nici nu ne-am propus acest lucru), dar va ofera o idee despre cunostintele pe care ar trebui să le aibă un manager. Acestea poate să le dobândeasca din practica de zi cu zi (învatare prin experienta proprie) sau apelând la forme organizate de calificare (cursuri dedicate antreprenorilor).

Resursele
O afacere de succes presupune existenta resurselor materiale, umane, financiare si informationale adecvate.
Ai ideea, esti motivat, ai cunostintele necesare pentru a-ti conduce afacerea dar nu poti face nimic dacă nu ai si resursele necesare. In principiu în orice afacere ai nevoie de:
Resurse materiale: materii prime / marfuri si materiale necesare desfasurării activitătilor, echipamente, spatii. Uneori procurarea resurselor poate fi costisitoare, ceea ce conduce la diminuarea considerabila a profiturilor.
Resurse financiare: după ce ai pus banii pentru înregistrarea firmei mai ai nevoie de bani pentru a finanta investitiile si activitatile operationale. Trebuie să ai bani pe care să îi pui în afacere si să fii capabil să atragi fonduri suplimentare (credite bancare, fonduri nerambursabile, subventii) care să permită desfasurarea activitătilor firmei si dezvoltarea acestora.
Resurse umane: o afacere fără personalul corespunzator nu prea are multe sanse de reusită.
Resurse informationale: uneori mai importante decat banii, căci datorită lor pot fi identificati clientii potentiali si cei mai buni furnizori. In plus ele aduc informatii despre piata produselor sau serviciilor proprii, despre sursele de finantare disponibile, despre potentialii parteneri de afaceri, etc.

Dacă a-ti găsit o idee de afaceri în care credeti cu tărie si considerati că aveti ingredientele necesare pornirii unei afaceri de succes nu va ramane altceva de facut decât să vă apucati de lucru.

Succes !

 

© InfoGold

 



Publicat la data: 27/02/2015
Idei de afaceri
Inscris la categoria: idei de afaceri de succes


Acest site foloseste cookies; prin continuarea vizitei pe acest site, va dati acordul cu utilizarea cookies.