11 Dec 2018 Înregistrare     Autentificare

revenire la pagina anterioară...


imagine: Cat de mult conteaza o idee de afaceri buna in succesul unei afaceri?

Cat de mult conteaza o idee de afaceri buna in succesul unei afaceri?

Când e vorba de afaceri multi spun că o idee de afaceri bună inseamnă peste 50% sanse de succes. Asa că, teoretic, dacă ai găsit o idee de afaceri bună mai mult ca sigur iti va merge bine. Din păcate intre teorie si practică este o mare diferentă. In realitate pot să iti vină idei de afaceri deosebite, de mare viitor, dar pe care nu ai cum să le transformi in afaceri reale sau in afaceri de succes.

De exemplu, acum cca. 12 ani niste intreprinzători români din sfera IT-ului s-au gândit să facă un portal care avea aceeasi functionalitate cu YouTube. Ideea a fost bună, dar diferenta dintre intreprinzătorii români si cei americani, care chiar au lansat YouTube, este că americanii si-au permis mai bine de 1 an si jumatate să plătească facturi de cca. 1 milion dolari/lună furnizorului de internet (până când au vândut afacerea cu 1,6 miliarde $ către Google).

Să nu mergem insă la “idei marete” si să ne gândim la una mult mai modestă, cum ar fi deschiderea unui restaurant sau a unui bar. Oare câti români nu s-au gândit să deschidă un restaurant de succes? Evident că foarte multi, căci in aproape toate localitătile din România din 1990 si până acum s-au deschis mii de restaurante, dar multe dintre localurile deschise s-au inchis in 2-3 ani de la deschidere, iar dintre cele care au supravietuit doar o mică parte sunt restaurante de succes. Totusi deschiderea unui restaurant este o idee foarte bună, căci in România există un număr mare de persoane cu venituri peste medie care isi permit să mănânce frecvent la restaurante relativ scumpe, iar confirmarea că ideea este bună este dată de cifrele de afaceri record ale unor restaurante din România. E suficient să ne gândim la ceea ce se intamplă in reteaua de restaurante “Taverna Sârbului” sau ”La Mama” si ne dăm repede seama că un restaurant poate fi o afacere profitabilă.

Povesti similare intâlnim si in alte domenii, ca de exemplu si domeniul comertului cu materiale de constructii. Prin 2003-2004, când toti românii s-au apucat să isi pună geamuri termopan si să isi renoveze bucătăriile si băile, in tară au apărut mii de magazine care comercializau gresie, faiantă si diverse materiale de constructii. Se poate spune că cei care s-au apucat atunci de o astfel de afacere au avut o idee de afaceri foarte bună, dar cu toate acestea astăzi doar o mică parte dintre aceste magazine mai există. Multi vor spune că este vina multinationalelor si că firmele românesti nu au avut nicio sansă in fata acestora, dar nu este chiar asa, căci anumiti intreprinzători români au reusit să-si transforme micile firme in concurenti ai multinationalelor (ex: Dedeman sau Ambient vs. Praktiker). Ideea de a-ti deschide un depozit de materiale de constructii sau magazin de bricolaj era o idee de afaceri bună in acel moment.

In 2007, odată cu intrarea României in UE a venit perioada marilor lucrări de infrastructură. In scurt timp firme infiintate de 1-2 ani au ajuns la cifre de afaceri record si la profituri substantiale. Teoretic cei care s-au apucat de constructii in acea perioada au avut la bază o idee de afaceri foarte bună, căci era evident că la noi in tară va fi mult de lucru pentru a ajunge din urmă celelate tări europene. In acest caz insă povestea nu s-a terminat foarte bine deoarece a venit criza, care a falimentat multe firme din domeniul constructiilor.

Lasând la o parte criza, care să speram că nu va reveni prea curând, multi intreprinzători români au avut idei bune de afaceri, dar din păcate doar o mică parte au si reusit in afaceri. Peste 90% din cei care au incercat fie si-au inchis afacerea dupa 1-2 ani de la lansare, fie au mers mai departe, dar cu rezultate modeste.

Pe de altă parte Bill Gates, Steve Jobs sau Mark Zuckerberg au plecat de la “aproape nimic” si având niste idei de afaceri geniale au ajuns multimilionari. In lume exista numeroase exemple de acest gen. Asa ca o idee de afaceri deosebită te poate face milionar daca ai norcul să trăiesti intr-o tară ca SUA.

Concluzionând, putem spune că o idee de afaceri bună, dacă nu intră in categoria “idei geniale” nu iti aduce nici măcar 50% sanse de succes. O idee de afaceri bună nu are prea mare importantă dacă nu reusesti să mobilizezi capitalul necesar demarării afacerii si dacă nu stii să conduci afacerea asa cum trebuie. Pe de altă parte o idee de afaceri proastă te conduce sigur la faliment. Câti nu au experimentat pe propia piele ce inseamnă să iti deschizi un magazin intr-o zonă fără trafic pietonal semnificativ, un magazin alimentar in vecinătatea unui supermarket sau să iti deschizi o pensiune turistică intr-o zonă care are maximum 3 luni pe an turisti.

O idee de afaceri este intr-adevar importantă, dar mai important este omul care dă viată ideii de afaceri.

 

Succes !





Articole similare:
Idei de afaceri inovatoare cu geamuri ! - 28/Nov/2016
7 idei de mici afaceri la tara - 09/May/2015
Vrei sa deschizi o cafenea ? - 19/Apr/2015
Idee de afacere: Magazin cu produse bio - 05/Mar/2015

Publicat la data: 18/08/2015
Cuvinte cheie: idei,afaceri,succes
Idei de afaceri
Inscris la categoria: idei de afaceri de succes


Acest site foloseste cookies; prin continuarea vizitei pe acest site, va dati acordul cu utilizarea cookies.