revenire la pagina anterioară...
Ce sanse am cu un mic magazin in 2015
Deschiderea unui mic magazin este una dintre primele idei de afaceri care ii trec prin cap oricărui om care vrea să isi deschidă o afacere. Este normal să te gandesti la asa ceva căci nimic nu e mai simplu decat să cumperi o marfă de la cineva, să o pui pe raft si apoi să o vinzi celor care intră in magazin.
Ultimii ani au dat insă peste cap planurile marii majoritati a celor care au gandit asa, deoarece tot mai putină lume trece pragul micilor magazine. In toate orasele din tară in care există supermarket-uri si mall-uri micii comercianti au fost pusi la pămant. In timp ce parcările hypermarket-urilor si ale mall-urilor sunt pline in fiecare zi după ora 15, iar in weekend-urile ploioase chiar supra-aglomerate, străzile din centrele oraselor sunt aproape pustii la orele cand lumea are timp de cumpărături.
Cei care au un bun spirit de observatie au sesizat că in ultimii ani tot timpul se deschid noi magazine, după care, in mai putin de 1 an se inchid. De ce se intâmplă asta ? E simplu: cei care vor să se lanseze in afaceri observă spatii comerciale goale si cred că e marea lor sansa de a deschide o afacere de succes. Negociază chiria pentru spatiul respectiv, obtinând uneori chiar un pret bun, deschid afacerea, si după 6-8 luni constată că singurul care obtine un profit rezonabil este proprietarul spatiului. Asa că renuntă, după care din nou cineva care visează să câstige bani dintr-un mic magazin, inchiriază spatiul, si ciclul se reia.
Vestea proastă este că in ziua de azi micile magazine de succes sunt o exceptie si nu o regulă !
Marea majoritate a magazinelor din zonele centrale ale oraselor sau din cartiere care incă mai merg bine sunt magazine care au furnizat de-a lungul timpului marfă de calitate, care au apucat să-si fidelizeze clientela in “vremurile bune” si care in general se adresează persoanelor de peste 35 de ani. Tinerii cumpără din mall-uri sau online, si din păcate pentru cei care au magazine “clasice”, numărul celor care preferă internetul atunci cand fac cumpărături este in crestere. Potrivit unui studiu realizat de GfK Purchase Journey in 2014 numărul celor care cumpără produse influențați de informațiile găsite pe Internet a crescut în România cu peste o treime în 2014 fată de anul anterior! Desi nu toti aceeia care caută pe Internet produse cumpară online, important de retinut este trendul.
Dacă stai să te gandesti un pic iti dai seama că declinul magazinelor clasice este absolut normal.
Dacă e să analizam vânzările online trebuie să intelegem că cei care cumpăra online au o serie de avantaje: preturi sensibil mai mici decât in magazine, posibilitatea comparării unui număr mare de produse similare, posibilitatea de a obtine informatii detaliate despre caracteristicile produsului, posibilitatea de a afla părerile altor persoane care deja au cumpărat produsul respectiv si nu in utimul rând usurinta de a cumpăra, căci nimic nu e mai simplu decât să dai click pe un buton si a doua zi un curier să sune la usa pentru a-ti inmâna produsul respectiv.
In cazul celor pasionati de shopping, care doresc simtă plăcerea de a descoperi si incerca, si vor să experimenteze cu adevărat emoţiile shopping-ului nimic nu e mai atractiv decât un mall. Acest gen de oameni pot sta fără nici o problemă o zi intreagă in mall, bucurându-se intens de fiecare lucru pe care il cumpară.
Ne apropiem de sfarsitul comertului clasic ?
Cu totii am trăit vremurile in care plecam cu părintii “in centru” pentru a cumpăra jucării, haine, pantofi si multe alte lucruri utile, si ne este greu să credem că nu vor mai exista magazine in centrele oraselor sau in anumite zone comerciale din orasele mai mari. Probabil că nu vor dispărea in totalitate, dar numărul acestora va fi din ce in ce mai mic. Asa cum deja am observat in ultimii ani in locul magazinelor apar baruri, restaurante, pizzerii sau farmacii (zeci de farmacii pe un bulevard - lucru care se intâmpla doar in Romania !) .
Concluzia
Dacă vă gânditi ca in 2015 să vă deschideti un mic magazin trebuie să vă evaluati foarte bine sansele de reusită inainte de a vă băga banii in asa ceva. Trebuie să găsiti un spatiu situat intr-un loc circulat intens de dimineata până seara, la un pret rezonabil si, foarte important, trebuie să vindeti ceva ceea ce oamenii nu pot cumpăra din mall-uri sau din hypermarket-uri. Nu e simplu, căci in ziua de azi marile retele comerciale vând aproape orice, dar este singura sansă de reusită pentru un magazin nou infiintat.
Sanse de reusită mai există si in cazul comertului cu produse alimentare prin infiintarea unor mici magazine de cartier, dar asta numai in cazul in care se reuseste amplasarea intr-o zona mai departată de magazinele marilor retele comerciale (gen Kaufland, Billa, Mega Image, Lidl, etc). Deasemenea sanse mai mari de reusită in domeniul comertului cu produse alimentare există in micile orase, care nu sunt intesate de magazinele marilor retele, sau in localitatile rurale.
Mult succes !
Articole similare:
Elaborare proiecte pentru obtinerea de finantari nerambursabile in domeniul comertului si a serviciilor - 08/Aug/2018
Marea provocare pentru micii comercianti: cresterea salariilor - 02/Dec/2016
Cum iei decizia de initiere a unei afaceri - 28/Sep/2015
Cum sa convingi un investitor sa-si bage banii in afacerea ta? - 04/May/2015
Cat costa o franciza in America ? - 20/Feb/2015
Publicat la data: 25/02/2015
Cuvinte cheie: sanse,mic,magazin,afacere,comert
Lumea afacerilor
Inscris la categoria: afaceri mici