11 Dec 2018 Înregistrare     Autentificare

revenire la pagina anterioară...


imagine: Cum sa convingi un investitor sa-si bage banii in afacerea ta?

Cum sa convingi un investitor sa-si bage banii in afacerea ta?

Pornirea unei afaceri nu este simplă, si in general presupune pe lângă o idee deosebită si existenta capitalului necesar demarării afacerii. Dacă facem o scurtă căutare pe net vom constata că există numeroase povesti cu oameni care au pornit de la zero si in câtiva ani au ajuns să câstige sume destul de mari, unii dintre ei ajungând chiar si milionari. Dar astfel de povesti de succes sunt rare, căci in cele mai multe cazuri pentru ca un stat-up sa reusească e nevoie de un capital de pornire de câtiva zeci de mii de euro, sau poate chiar sute de mii. Capitalul este un element esential pentru orice afacere dar totusi, lipsa banilor nu este o piedică atât de mare pe cât se crede. O idee de afaceri bună este atractivă pentru orice investitor. 

In cazul in care esti dispus să cedezi o bună parte din afacerea la care te-ai gândit să o demarezi, un investitor poate fi alegerea potrivită, mai ales atunci când nu ai proprietăti pe care ai putea să le gajezi pentru a obtine un credit.

Nu este insă deloc simplu să convingi un investitor să-si bage banii in afacerea ta, dar nici imposibil. Primul pas pentru a atinge acest scop este să privesti business-ul pe care il propui prin ochii unui investitor. Gândeste-te cum reactionezi tu atunci când un functionar de la bancă sau un broker iti propune să faci un mic plasament financiar. Ca să accepti vei dori să stii foarte clar in ce iti bagi banii, care sunt avantajele si care sunt dezavantajele sau riscurile. Cam la fel va trebui să procedezi si cu investitorul, numai că fiind vorba de o afacere va trebui să dai ceva mai multe detalii. In principiu va trebui să:
- faci o prezentare succintă a ideii de afacere;
- să explici de ce afacerea are sanse de succes si cum te-ai documentat ca să fii sigur că presupunerile tale referitoare la succesul afacerii sunt realiste;
- care sunt profiturile ce se pot obtine din afacere;
- ce obtine investitorul dacă isi bagă banii in afacerea propusă de tine;
- care sunt riscurile la care se expune si cum pot fi minimizate aceste riscuri

Este foarte important ca avantajele obtinute de investitor să fie mult mai mari decât câstigul pe care l-ar avea dacă ar plasa aceeasi sumă intr-un depozit bancar sau intr-un fond de investitii gestionat de o institutie financiară.
Atunci când prezinti ideea de afacere trebuie să o faci rapid, dar trebuie să fii pregatiti să răspunzi la anumite detalii, căci de cele mai multe ori investitorii isi bagă banii in domenii pe care le cunosc, tocmai pentru a minimiza riscurile. 

Dacă această primă parte s-a facut asa cum trebuie ai sanse să trezesti atentia potentialului investitor, dar din păcate asta nu ajunge. Atunci când investeste in afacerea pe care tu i-o propui un investitor riscă foarte mult si pentru a il convinge să riste trebuie să ii câstigi increderea. De aceea este foarte important cine esti si ce ai facut până să te decizi să incepi afacerea pe care tocmai o propui. Si asta nu este tot, căci pentru investitor la fel de importanti sunt si oamenii din echipa cu care vei lucra. Nu e necesar să ai de la inceput o echipă completă pentru punerea in aplicare a ideii de afaceri, dar ar fi bine sa stii care vor fi oamenii cheie, care vor contribui la succesul afacerii. 

Dacă ai trecut cu brio de primii 2 pasi vor urma negocierile. Un investitor experimentat va avea si pretentii mari. Atentie: nu fii rigid in negocieri, căci vei pierde. El va mai găsi si alte persoane care au idei de afaceri interesante dar tu nu vei găsi usor persoane dispuse să isi investească banii intr-o idee de a ta. 

După ce ati citit toate acestea probabil că acum vă gânditi asa: am inteles ce trebuie să fac pentru a convinge investitorul de idea mea de afaceri, dar unde găsesc investitorul?
Răspunsul: depinde de tipul de afacere propusă! Dacă aveti o idee de afacere in sfera IT probabil că solutia o reprezintă unul din site-urile de crowdfunding (gen GoFundMe, Kick Starter, Teespring, etc.).
Dacă in schimb ideea dvs. de afaceri este mai degrabă una clasică, aveti următoarele solutii: internetul (site-uri specializate si anunturi pe diverse pagini facebook cu această tematică) sau persoane instărite din localitatea in care vreti să dezvoltati afacerea.

Mai multe despre modalitătile de identificare a potentialilor investitori vom prezenta intr-un articol viitor. 

Important de retinut este faptul că in acest moment păstrarea banilor in bancă nu este profitabilă pentru cei care au economii deoarece ratele mici ale dobanzilor la depozite aproape că nu acoperă inflatia. De aceea, atractivitatea investitiilor in start-up-uri a crescut. Cu alte cuvinte există motive pentru ca anumiti oameni să isi riste banii alături de dvs.

 

Succes !





Articole similare:
Cum iei decizia de initiere a unei afaceri - 28/Sep/2015
Ce sanse am cu un mic magazin in 2015 - 25/Feb/2015
Cat costa o franciza in America ? - 20/Feb/2015

Publicat la data: 04/05/2015
Cuvinte cheie: atragere,innvestitor,bani,afacere,pornire
Lumea afacerilor
Inscris la categoria: antreprenoriat


Acest site foloseste cookies; prin continuarea vizitei pe acest site, va dati acordul cu utilizarea cookies.