23 Apr 2024 Înregistrare     Autentificare

revenire la pagina anterioară...


imagine: Din 2018 iti vei da seama mai usor daca clientii tai te vor plati la timp … sau NU

Din 2018 iti vei da seama mai usor daca clientii tai te vor plati la timp … sau NU

Pentru firmele care au ca si clienti alte companii, încasarea facturilor reprezintă de multe ori o “durere de cap”, mai ales atunci când termenele de plată sunt fixate la 30, 60 sau 90 de zile. Din păcate în România nesimtirea multor manageri este mare, si pentru ei termenele de plată negociate sunt orientative. Pentru cei care sunt seriosi, si îsi plătesc angajatii la timp, inclusiv “dările către stat” aferente salariilor, o întârziere de 30 zile poate conduce la situatii critice.

Evident, atunci când au de a face cu clienti noi sau relativ noi, managerii încercă să evalueze seriozitatea clientilor, dar acest lucru nu este usor de făcut când ai de a face cu clienti din alte regiuni ale tării. Există posibilitatea de a apela la firme specializate, care contra unui comision fac o analiza a bonitătii, dar asta costă niste bani.

 

Din 2018, probabil fără să vrea, guvernul vine în sprijinul antreprenorilor care sunt preocupati de seriozitatea clientilor lor. La finalul lunii decembrie 2017 Klaus Iohannis a semnat decretul privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA (legea “TVA Split”).

Acestă ordonantă complică viata unor companii, dar pe de altă parte are si o latură care este în sprijinul proprietarilor si managerilor de IMM-uri. Potrivit noilor reglementări au obligatia să deschidă si să utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, si institutiile publice înregistrate în scopuri de TVA, care se află în cel putin una din următoarele situatii:

a) la 31 decembrie 2017 înregistrează obligatii fiscale reprezentând TVA, restante conform art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu excepția celor a căror executare silită este suspendată, în cuantum mai mare de 15.000 de lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor, dacă aceste obligații nu sunt achitate până la data de 31 ianuarie 2018;

b) începând cu data de 1 ianuarie 2018 înregistrează obligatii fiscale reprezentând TVA, restante conform art. 157 din Codul de procedură fiscală, neachitate în termen de 60 de zile lucrătoare de la scadență, cu excepția celor a căror executare silită este suspendată, în cuantum mai mare de 15.000 de lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor;

c) se află sub incidenta legislatiei nationale privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventă.

 

Cu alte cuvinte, atunci când încheiati un contract cu un client nou, dacă acesta vă va indica un cont separat de TVA, înseamnă că acesta are datorii restante către stat, si ca atare este foarte posibil ca respectivul client să aibă întârzieri de plată si către alti furnizori, si posibil si către dvs. Este posibil ca unele companii să deschidă benevol un cont separat pentru TVA, dar probabil astfel de situatii se vor înregistra extrem de rar.

In concluzie fiti prevăzători cu partenerii de afaceri care intră sub incidenta legii “TVA Split”.



Publicat la data: 02/01/2018
Cuvinte cheie: impact,TVA,split,lege
Lumea afacerilor
Inscris la categoria: management


Acest site foloseste cookies; prin continuarea vizitei pe acest site, va dati acordul cu utilizarea cookies.