11 Dec 2018 Înregistrare     Autentificare

revenire la pagina anterioară...


imagine: Idee de afacere: Magazin cu produse bio

Idee de afacere: Magazin cu produse bio

Argumente pentru infiintarea unui magazin cu produse bio

Piata pentru produsele bio este in crestere: oamenii incep să inteleagă cât de importanta este o alimentatie sănătoasă si, chiar dacă produsele bio sunt mai scumpe decât cele obisnuite, sumele ce se alocă pentru astfel de produse sunt in crestere. In 2014, piata de produse bio a ajuns in SUA la 30 miliarede $ pe an, în Gemania la 7 miliarde de euro/an iar în Franta la 7 miliarde de euro/an. La noi piata este mult mai slab dezvoltată, dar ceea ce este important este faptul ca ea este in crestere. Tot mai multi oameni se orientează către alimentele bio, precum si către produse bio pentru îngrijirea corporala sau pentru igenizarea casei.

Rată a profitului mai mare decât in cazul magazinelor clasice: cei care cumpără produse bio sunt în general persoane cu venituri peste medie, interesate de sănătatea lor, pentru care principalul criteriu în decizia de achizitie este calitatea produselor si nu pretul cum este in cazul majoritatii clientilor magazinelor clasice. Adaosurile comerciale practicate de magazinele bio sunt mai mari decât cele practicate de restul magazinelor alimentare.

 

Elemente cheie pentru succesul afacerii

Produsele - orice comerciant experimentat stie că într-un magazin nu trebuie să existe rafturi goale. Clientii sunt încântati atunci cand au de unde alege si cu cat marfa unui magazin este mai diversificată cu atât clientul lasă mai multi bani în acel magazin.
In cazul comertului cu produse bio (produse ecologice conform legislatiei romanesti) reteta succesului este similară, dar există si anumite particularităti, de care trebuie să tinem cont atunci când incercăm sa umplem magazinul cu o gamă largă de produse.
In acesta afacere foarte importantă este increderea clientului in calitatea produselor pe care le cumpără. Asa cum spuneam mai devreme, cei care cumpără astfel de produse sunt dispusi să plătească mai mult în schimbul produselor dar au pretentia ca aceste produse să fie de calitate, si să fie cu adevarat bio.
Legislatia actuală contribuie la întărirea increderii clientilor în calitatea produselor bio. Potrivit legii toti producătorii români trebuie să aplice pe ambalaje sigla nationala “ae”, specifică produselor ecologice, alături de sigla comunitară (logoul UE pe produsele alimentare bio preambalate este obligatoriu din iulie 2010).
Sigla “ae”, proprietate a M.A.D.R, garantează că produsul, astfel etichetat, provine din agricultura ecologică si este certificat de un organism de inspectie si certificare aprobat. În plus, potrivit legii produsele poartă numele producătorului, procesatorului sau vânzatorului si numele sau codul organismului de inspectie si certificare.
Consumatorii care cumpără produse care poartă sigla natională si logo-ul comunitar pot avea încrederea că cel putin 95% din ingredientele produsului au fost obtinute în conformitate cu metoda de productie ecologica si produsul respecta regulile de productie ecologica.
Ca urmare, pentru a atrage clientii de produse bio si a îi convinge de calitatea produselor trebuie să avem grijă ca toate produsele alimentare din magazin să aibă sigla natională ”ae” si logoul UE. Asta nu e simplu căci există putini producători acreditati care au o gamă vastă de produse si din acest motiv un mic magazin de produse bio trebuie să lucreze cu multi furnizori. Indiferent de cât de greu va fi să gestionati o relatie cu multi furnizori nu plecati la drum cu o gamă restrânsă de produse căci un client care intră în magazin si va considera că oferta dvs. este prea mică nu se va osteni să mai revină.

Atentie: potrivit art. 2, alin. (16) si alin. (17) din Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 1253 / 2013 comerciantii cu amanuntul care vând produse ecologice ambalate si etichetate direct consumatorului sau utilizatorului final se exonerează de la înregistrarea în sistemul de agricultura ecologică. In cazul în care vă ganditi să comercializati produse care nu sunt preambalate (ex: legume vrac de la producator local de produse ecologice) va trebui să vă întregistrati în sistemul de agricultură ecologică în conformitate cu prevederile ordinului mai sus amintit.

Locatia - pentru început afacerea poate fi demarata într-un spatiu de minim 30-35 mp. pentru vânzare si 10-15 mp. depozitare. Marea majoritate a magazinelor bio din Romania ocupă spatii restranse si atrag printr-un decor simplu, dar imbogatit de produsele bio care au de obicei ambalaje foarte atractive. Vitrinele magazinului trebuie să fie foarte atragatoare si vizibile de la distantă. Pentru decorarea vitrinelor puteti apela la furnizorii de alimente ecologice care sunt interesati să isi promoveze podusele si au in general materiale de promovare.
E bine ca magazinul să fie amplasat într-o zonă cu trafic pietonal intens, cu spatii de parcare în imediata apropiere. In comert vadul comercial conteaza!
Deocamdată este preferabil ca magazinele naturiste să fie amplasate în marile orase. Din păcate la ora actuală numărul celor care isi permit să consume produse bio este destul de mic (produsele bio sunt cu 30-40% mai scumpe decât produsele similare clasice). Tinand cont de faptul că în România salariul mediu este undeva în jurul sumei de 370 euro/luna este recomandată deschiderea unor magazine cu produse naturiste doar in orasele mari, în care există un număr suficient de mare de persoane cu venituri peste medie care sunt interesate să consume produse bio.

Personalul - un magazin naturist nu vinde numai alimente sănătoase ci si remedii naturiste. Anumite alimente sunt recomandate celor care au diverse probleme de sănătate iar ceaiurile si tincturile din plante sunt achizitionate de clienti în special pentru a trata si preveni anumite boli. Vânzătorii magazinului trebuie să fie capabili să comunice toate informatiile de care clientul are nevoie. Ei trebuie să aibă abilităti foarte bune de comunicare dar si anumite cunostinte de farmacologie. Oferirea unei consultante de către o persoană care cunoaste foarte bine produsele si mai ales efectele benefice ale acestora ar putea fi un element de diferentiere fată de concurentă.
Este recomandat (dar nu obligatoriu) ca cei care vând in magazine să fie calificati ca „Vânzător de produse naturiste”, conform codului COR: 522007.

 

Investitie

In cazul în care afacerea demarează într-un spatiu inchiriat sumele ce trebuie investite pentru demararea afacerii pot varia de la 7500 Euro la 15-2000 Euro.
- amenajarea si dotarea spatiului destinat vânzarii precum si a depozitului. In cazul fericit in care spatiul pe care il inchiriati a fost proaspăt renovat veti cheltui probabil cel putin 1.000 Euro mobilierul comercial.
- dotarea cu echipamente specifice: dacă faceti o analiză a produselor pe care intentionati să le comercializati veti constata că o parte dintre produse necesită conditii speciale de păstrare, conditii ce sunt inscriptionate pe ambalaj. Există anumite tipuri de produse care trebuie tinute in congelator, altele in frigider, iar marea majoritate la o temperatură de maxim 25 de grade, ceea ce implică montarea unui aparat de aer conditionat si achizitionare a cel putin un frigider sau congelator (după caz). Pentru 2 lăzi frig si o instalatie de aer conditionat veti plăti minim 1.200 Euro.
- dotarea cu echipamente informatice: tocmai a intrat in vigoare noua lege care prevede introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic si conectare la ANAF. Va trebui să achizitionati o astfel de casă de marcat si să asigurati o conexiune la internet, iar dacă tot le aveti pe acestea ar fi bine să aveti si un calculator care să vă ajute sa tineti evidenta stocurilor si să transmiteti comenzi furnizorilor, ceea ce presupune incă 1.000 Euro investiti.
- stocul de marfă: in principiu cu cât aveti mai multă marfă în magazin cu atât vânzările vor fi mai mari (cu conditia ca marfa să fie diversificata). In functie de tipurile de produse comercializate într-un astfel de magazin veti avea nevoie de marfă de pornire în valoare minimă de 4.000 Euro. Teoretic cu un astfel de stoc de marfă, in cazul ideal in care aveti o viteza medie de rotatie a stocurilor de 10 zile, cu un adaos comercial de 20% veti rămane la sfârsitul lunii cu 2400 Euro din care să plătiti chiria, utilitatile si salariile. Dacă plătiti 1000 euro chirie nu iesiti foarte bine si de aceea ar fi bine ca mărcar din luna a doua sau a treia de activitate, pe masură ce creste si numărul de clienti, să crească si stocul de marfă.

Cerinte privind functionarea

  • Existenta unei firme inregistrate la Registrul Comertului
  • Notificarea activitătii desfasurate la Registrul Comertului – Certificat constatator
  • Inregistrarea punctului de lucru in care se afla magazinul la ANAF
  • Obtinerea autorizatiilor de functionare (Primarie, Mediu, PSI, ANSVSA, DSP)
  • Achizitionarea unei case de marcat si inregistrarea memoriei fiscale la Finante
  • Intocmirea unor contracte impuse prin legislatia actuală: contract pentru intocmirea documentatiilor SSM-SU (sănătate si securitate in muncă si situatii de urgentă), contract de prestări servicii de salubrizare si contract de dezinfectie, dezinsectie si deratizare.

Succes !

 

© InfoGold

 





Articole similare:
Vrei sa deschizi un mic restaurant? - 12/Oct/2017
Idei de afaceri inovatoare cu geamuri ! - 28/Nov/2016
Cat de mult conteaza o idee de afaceri buna in succesul unei afaceri? - 18/Aug/2015
7 idei de mici afaceri la tara - 09/May/2015
Vrei sa deschizi o cafenea ? - 19/Apr/2015

Publicat la data: 05/03/2015
Cuvinte cheie: idei,afaceri,magazin,bio,deschidere
Idei de afaceri
Inscris la categoria: idei de afaceri mici


Acest site foloseste cookies; prin continuarea vizitei pe acest site, va dati acordul cu utilizarea cookies.