11 Dec 2018 Înregistrare     Autentificare

revenire la pagina anterioară...


imagine: Vrei sa deschizi o cafenea ?

Vrei sa deschizi o cafenea ?

Dechiderea unei cafenele este o idee de afaceri “clasică”, care are succes pe intreg globul. Marile orase precum si zonele turistice sunt pline de cafenele care merg foarte bine de multi ani, si tocmai de aceea este una dintre ideile de afaceri care le trec prin cap marii majoritati a celor care visează să inceapă o mică afacere.
Dar in afaceri nimic nu e simplu si, desi este o idee de afaceri care teoretic are mari sanse de reusită, deoarece foarte multi stiu asta există si o problemă: concurenta! Bătălia pentru câstigarea amatorilor de cafea se duce pe mai multe planuri, intre clasicele cafenele, baruri, restaurante, automate pentru vânzarea cafelei sau mini-cafenele care aplica conceptul “Coffe 2 Go”.

Dintre atâtea variante care este cea mai bună ?
Bineinteles că la aceasta intrebare nu există un răspuns universal valabil. Totul depinde de resursele de care dispui si de oportunitatile si particularitatile care există in zona in care vrei să deschizi afacerea. De aceea, in cazul in care v-ati decis să vă deschideti o cafenea noi vă oferim câteva indrumări care probabil vă vor ajuta să vă conturati mai bine ideea de afaceri.

Indiferent de tipul de cafenea pe care vrei să o deschizi prima intrebare pe care trebuie să ti-o pui este dacă există o piată adecvată. Dacă vrei să iti faci o cafenea intr-un orasel de 10-15 mii de locuitori unde există deja 2 restaurante si 3 baruri trebuie să te gândesti foarte bine dacă merita să iti investesti banii in asa ceva, iar dacă te gândesti să o faci in Bucuresti, intr-o zonă cu trafic pietonal scăzut, unde nu există parcări prin apropiere, ai iar sanse minime de reusită. Cât despre deschiderea unei mici cafenele “Coffe 2 Go” pe o strădută lăturalnică nici nu are rost sa mai vorbim.
Asa că primul pas pe care trebuie să il faci este analiza pietei. Ai găsit un loc, cu trafic pietonal intens, mai ales dimineata, in care ai putea să iti pornesti afacerea? Pretul este rezonabil ? Dacă da, in functie de spatiul disponibil te poti gândi la o cafenea clasică, sau dacă spatiul este mic la una care să ofere “cafea la pachet” trecătorilor grabiti. Dacă in schimb ai identificat câteva institutii publice in care nu există automate pentru vânzarea cafelei si poti convinge managerii acelor institutii să iti inchirieze câtiva metri pătrati atunci probabil că solutia ar fi instalarea unor automate pentru vânzarea cafelei. Important este ca prin locul unde vrei tu să oferi oamenilor o cafea să treacă un număr semnificativ de potentiali clienti. Oricat de ieftin ai incerca să vinzi cafea sau oricat de frumos ai amenaja localul, marea majoritate a oamenilor nu se vor abate din drum pentru a lua o cafea de la tine. Chiar dacă ai multi bani la dispozitie pentru demararea afacerii si te amăgesti cu ideea că investind mult in activităti de promovare vei ajunge să câstigi bine, in timp vei constata că nu a meritat să faci investitia respectivă.

A doua problemă care trebuie luată in calcul este cât te costă să demarezi afacerea. In cazul in care ai găsit o locatie excelentă pentru deschiderea unei cafenele clasice trebuie să stii că la ora actuală clientii sunt din ce in ce mai pretentiosi si dacă deschizi, ca si acum 20 de ani, o cafenea cu niste mese simple din lemn si niste tabureti nu ai nicio sansă. In ziua de azi, prin zonele prin care trec multi potentiali clienti de obicei există si alte cafenele, si de aceea pentru a avea succes esti fortat să faci o cafenea mai deosebită fată de restul, caz in care amenajarea si dotarea cafenelei te poate costa si 200.000 euro! Dacă esti norocos si resusesti să inchiriezi un spatiu care anterior a avut un profil similar poate reuesti cu 50–60.000 euro, dar până la urmă si asta este o sumă mare pentru marea majoritate a celor aflati in faza de start-up iar ocaziile de acest gen sunt rare. In cazul in care nu dispui de asemenea sume de bani solutia o reprezintă micile cafenele de tip “Coffe 2 Go”. Acestea se fac in spatii foarte mici, a căror amenajare nu costă foarte mult, dar asta nu inseamnă că se pot porni fără bani, deoarece trebuie cumpărate expresoare de cafea profesionale, cheia succesului constând in calitatea cafelei (ceea ce implică materie primă de calitate si echipamente profesionale).
Tot banii de care dispui sunt aceia care, iti permit sau nu, să deschizi o cafenea in franciză. In principiu o franciza reduce riscurile de esec, deoarece francizorii oferă khow-how-ul necesar pentru ca afacerea să meargă bine. E foarte adevărat că ei iti iau si o parte din profituri, dar până la urmă, dacă nu ai o experientă anterioară intr-o astfel de afacere e mai bine să pleci la drum cu un “partener” care incearcă să te ferească de esecuri. Problema este că pe lânga investitia in spatii si echipamente mai trebuie să plătesti cca. 20-30.000 euro taxa de franciză.
Cea mai ieftină solutie au găsit-o niste tineri care si-au deschis o “cafenea pe roti”. După analiza mai multor variante acestia au reusit să porneasca cu o investitie initială de cca. 12.000 de euro (cea mai mare parte a investitiei fiind alocata espressorului, care costă cel putin 8.000 de euro).

Următorul aspect care trebuie luat in calcul este profitabilitatea. Scopul oricărei afaceri este acela de a obtine profit, si cu cât acesta este mai mare cu atât mai bine pentru proprietarul afacerii. In mod evident dacă deschizi o cafenea clasică de cca. 100 -120 locuri, chiar dacă pentru spatiul inchiriat se plăteste o sumă relativ mare, aceasta va aduce profituri mult mai mari decât orice mică cafenea care vinde cafea la pachet sau decât niste automate de cafea amplasate intr-o mare institutie publică. Intr-o afacere “clasică” regula este simplă: investitiile mari aduc profituri mari iar investitiile mici aduc profituri mici. Bineinteles afirmatia este adevărată numai in măsura in care analiza de piata s-a facut corect iar angajatii sunt pe măsura asteptărilor clientilor.
In ceea ce priveste profitabilitatea cafenelelor de lux, de mari dimensiuni, trebuie foarte bine gândit până la ce nivel al investitiilor si al chiriilor cafeneaua este cu adevarat profitabilă. Chiar dacă o astfel de afacere aduce multi bani, dacă din cauza chiriei ridicate recuperarea investitiei se face intr-o perioadă mai mare de 10 ani se pune problema dacă o astfel de investitie merită făcută.

Concluzia: dacă te gândesti să iti deschizi o cafenea alegerea modelului de afacere depinde de potentialul pietei, de banii pe care ii poti investi si bineinteles de abilitătile manageriale. Fiecare tip de afacere are avantajele ei, unele aducand profituri bunicele, dar cu mari investitii iar altele niste profituri mci, dar rezonabile in raport cu investitia efectuată.

Investeste-ti banii in functie de rezultatele analizei pe care ai facut-o si nu de ceea ce visezi! Dacă rezultatele analizei nu corespund cu visele tale incearcă in altă parte sau mai asteptă până când conditiile vor fi optime pentru a avea succes.

Succes !

 

© InfoGold





Articole similare:
Idee de afaceri: after-school - 22/Jul/2018
Vrei sa deschizi un mic restaurant? - 12/Oct/2017
Cat de mult conteaza o idee de afaceri buna in succesul unei afaceri? - 18/Aug/2015
Idee de afacere: Magazin cu produse bio - 05/Mar/2015

Publicat la data: 19/04/2015
Cuvinte cheie: idee,afacere,deschidere,cafenea,aspecte,succes
Idei de afaceri
Inscris la categoria: idei de afaceri mici


Acest site foloseste cookies; prin continuarea vizitei pe acest site, va dati acordul cu utilizarea cookies.